„Fit for 55 w transporcie”
Szczegółowe omówienie pakietu KE i analiza praktycznych implikacji na poszczególne sektory, w tym transportowy, motoryzacyjny, paliwowy i biopaliwowy
15-16 stycznia 2024 r.
Mercure Wiązowna Brant
Ul. Równa 20, Majdan
05-462 Wiązowna, Polska
www.branthotel.pl
Nowoczesny, komfortowy hotel, położony w bezpośrednim sąsiedztwie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Odległość zaledwie 20 km od centrum Warszawy plasuje kompleks w czołówce najatrakcyjniejszych obiektów noclegowo-szkoleniowych stolicy.
Zakres merytoryczny
- FIT FOR 55 – jakich obszarów działalności dotknie pakiet KE?
- ESR: zmiany dot. wymaganej redukcji emisji gazów cieplarnianych
- ETD: dyrektywa w sprawie opodatkowania energii
- ETS: zmiany w Europejskim Systemie Handlu Uprawnieniami do Emisji
- REDIII: zmiany w dyrektywie w sprawie promowanie stosowania OZE
- EURO6/EURO7, czyli co nowego wyzwania dla branży motoryzacyjnej
- SAF: czy zrównoważone paliwa lotnicze mogą stanowić szansę dla branży „BIO” w Polsce?
- FuelEU Maritime: plan UE na dekarbonizację sektora morskiego
implementacja w/w przepisów unijnych do polskiego porządku prawnego.
Zakres świadczeń
- udział stacjonarny w 2-dniowym szkoleniu;
- przerwy kawowe, 2 x lunch
- materiały szkoleniowe
- zakwaterowanie i nocleg w pokoju 1-osobowym;
- udział w uroczystej kolacji integracyjnej;
- certyfikat ukończenia szkolenia
Do kogo skierowana jest oferta
Kadra zarządzająca i kierownicza:
- spółek energetycznych
- podmiotów paliwowych
- wytwórców biokomponentów i producentów biopaliw ciekłych
- firm z branży motoryzacyjnej
- przedsiębiorstw sektora transportowego i logistycznego
- przedsiębiorstw przemysłu rolno-spożywczego
dr ZYGMUNT GZYRA
Prezes Zarządu Krajowej Izby Biopaliw
ADAM STĘPIEŃ
Dyrektor Generalny Krajowej Izby Biopaliw
mec. WOJCIECH KOTALA
Cabaj&Kotala Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.
mec. ADRIAN BIAŁY
Cabaj&Kotala Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.
Cena regularna:
- 2 349 zł netto + VAT / 1 osobę
- Firmy członkowskie KIB: 10% zniżki
Limit uczestników
25 osób
PONIEDŹIAŁEK, 15 STYCZNIA 2024:
14:00 – 15:00 Zameldowanie w hotelu i powitalny lunch
15:00 – 16:30 Moduł I
FIT FOR 55 – cele horyzontalne, jakich obszarów działalności dotknie pakiet, harmonogram wdrożenia
– Wojciech Kotala
ESR: zmiany dotyczące wymaganej redukcji emisji gazów cieplarnianych
NCW vs. NCR – jak zmiany prawa unijnego mogą wpłynąć na krajowe regulacje?
nowe poziomy ograniczenia emisji – jak duże przyspieszenie w „zazielenianiu” transportu jest przewidywane?
– Adrian Biały
16:30 – 17:00 Przerwa kawowa
17:00 – 18:30 Moduł II
REDIII: zmiany w dyrektywie w sprawie promowanie stosowania OZE
– Zygmunt Gzyra
SAF: czy zrównoważone paliwa lotnicze mogą stanowić szansę dla branży „BIO” w Polsce?
– Adam Stępień
19:00 – 22:00 Uroczysta kolacja integracyjna
WTOREK, 16 stycznia 2023:
09:30 – 11:00 Moduł III
EU ETS: zmiany w Europejskim Systemie Handlu Uprawnieniami do Emisji:
rozszerzenie systemu na nowe sektory transportu (np. transport drogowy, przewozy morskie) – skutki praktyczne dla cen paliw
stopniowa likwidacja „darmowych uprawnień” dla wybranych sektorów
podaż uprawnień do emisji – czy będzie trudniej je nabyć?
Społeczny Fundusz Klimatyczny – łagodzenie społecznych kosztów ekologii w praktyce
– Wojciech Kotala / Adrian Biały
ETD: dyrektywa w sprawie opodatkowania energii:
nowa filozofia ustalania stawek akcyzy od paliw wykorzystywanych w transporcie
jak zmieni się wysokość podatków dla poszczególnych rodzajów paliw?
wpływ na sektor transportowy – czy paliwa wysokoemisyjne szybko znikną z rynku?
– Wojciech Kotala / Adrian Biały
11:00 – 11:30 Przerwa kawowa
11:30 – 13:30 Moduł IV
Zmiany dla branży motoryzacyjnej:
nowe normy emisji spalin (EURO 6, EURO 7)
zakaz rejestracji nowych samochodów osobowych innych niż zeroemisyjne – kiedy ostatecznie wejdzie w życie? Czy są odstępstwa?
– Wojciech Kotala / Adrian Biały
FuelEU Maritime: plan UE na dekarbonizację sektora morskiego
– Adam Stępień
Implementacja przepisów unijnych FF55 do polskiego porządku prawnego:
konieczne obszary działania – w jakim zakresie wystarczające są same regulacje UE, a w jakim trzeba zmienić krajowe ustawy?
możliwy kalendarz wprowadzania zmian z polskiej perspektywy
na ile przepisy krajowe będą się mogły ostatecznie różnić od regulacji unijnych?
– Wojciech Kotala / Adrian Biały